aku parking kereta
aku keluar kereta, tutup pintu kereta
dam!

aku jalan lengah2 nak masuk depan rumah
dlm kepala tgh pikir mcmana nak usha line nk pujuk mak aku

hmm

perlukah aku pura2 tanya masak apa harini
perlukah aku buat2 bukak cerita psl kerja
perlukah aku ini atau itu

atau aku nak peluk dia terus n minta maaf?

sebaik tapak kaki kanan aku melangkah masuk
tekejut aku tiba-tiba aku dengar suara mak,

"hui ni kenapa muka monyok je ni ha?"

tersentak aku
tak sedar mak ada berdiri depan pintu dengan senyum
then senyum balik
tapi muka pandang bawah

"hee.. takda apa.."

p/s : sesungguhnya aku bersyukur Allah menciptakan perempuan dengan penuh inti kasih sayang
:)




4 comments:

hanaahmad said...

maka, hargailah dia selagi belum telat.

:)

Ermizi Muhamad said...

Perempuan. rapuh hatinya.

PemilikCahaya said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

apa delete2 komen ni. xde telur ke? kah kah kah