( sa ll eh)

hai
baru balik kerja ni
busy mcm sundal

esok hari penting
harap program berjalan lancar tanpa ada apa-apa perkara berlaku yg menyakitkan hati saya
well the possibility tu sentiasa ada
ibarat telur di hujung lidah isteri

harap Allah smoothkan segala
time mcm ni lah saya rasa atheist mana pun anda
bila anda making something big
dalam dalam dalam dalam dalam hati anda
mesti ada anda gantungkan to the divine power

ok dah cukup mencarut

tadi otw balik boss belanja makan
saya order tosei
dia pun order tosei

sedap gila tosei dia
kuah putih tu sy mmg xtau nama dia
tp mmg best bila makan dgn tosei

dah habis sekeping
boss tegur sy
"awok x cukuk ke? nak order lg la"

saya hesitate jugak
dlm sanubari mmg nak lg

lalu beliau menyambung
"sedak dok tosei dio? awok jgn order duo.. nnt awok muok.."

saya angguk2

beliau sambung lagi,
"bilo kito raso bendo sedak, kito benti time tu.. sebab time tu maso optima dio.. maso optima ni, bukan makno kuantiti yg paling banyok idok?"

saya pun berkata,
"hmmm...~"

well said en. salleh. well said.

ni yg buat aku makin suka org kelantan ni.
hm.

2 comments:

amira said...

ingat ko mung tulis bahaso gapo takdi. tok tebaye bahaso kelate pong sapa mung oyak suko ko ore kelate. haha. kelah boh mung. hebat kato2 dio. dio nok suruh mung bersederhana dlm semuo perkara la tuh.

Unknown said...

die org kelantan, tp dah 13 tahun duk kuantan. tu yg loghat dah campur2 tu. ishk. kau ni baca je la. byk cerita lah.