( p ua sa)

dah 23 hari puasa
cuba kau tengok belakang balik
aku nk kau justify diri kau senyap2
sendiri
tanpa ada rasa hikpokrasi

please

brapa hari je kau gi terawih?
brapa hari dlm 23 hari puasa ni kau semayang 5 waktu lengkap?
kau berbuka mcmana? mcm setan ke sederhana?
berapa kali kau gn malam semayang mlm?

23 malam
23 malam
kau tak rasa hangus?
aku rasa

aku rasa sia-sia
aku rasa bodoh, ak rs celakanya diri aku
23 hari puasa, aku gagal rasa apa-apa
aku malu pada Tuhan

lagi 7 hari lagi
lepas tu ramadhan bakal datang lebih kurang setahun lagi
kau yakin, kau berjaya lalui 365 hari lg hidup-hidup?
yakin?
aku sendiri ada kawan meninggal kemalangan sebulan sebelum ramadhan ni

seriusly kau tak rasa bodoh?
kau renung balik, apa kau rasa?

paling bahaya,
paling laknat,
paling kau perlu risau,
kalau kau kurang rasa palat dia,
atau x rasa apa2,
sebab kau patut tahu sekarang,
iman kau ada masalah.
iman kau letak kat mana?

aku pun kadang2 rasa mcm takda apa2,
sbb hati kita maybe dah hitam
kertas hitam,
kau calit dosa-dosa warna hitam,
tak nampak apa-apa
itulah bahaya

jujur
aku rasa ramadhan kali ni aku sia2
aku rs mcm bangkai

aku
rasa
mcm
bangkai

bangkai.

No comments: