( tu li s )

tepat saat aku berdetak detuk menaip entry ini, azan maghrib baharu sahaja lepas dilaungkan. aku dalam keadaan meniarap. bersinglet putih kusam dan cuma memakai seluar dalam warna hijau petronas. turquoise kah orang panggil klu tak salah aku?

lately i've been thinking, aku kena cari jalan keluar dari kehidupan aku sekarang. dari aku kecil sampai besar, klu kau tanya aku, "adakah kau benar-benar happy dgn life kau?", aku mungkin akan senyap dua tiga saat, ataskan bebola mata aku, then surely aku akan kata, "Tak!". Mengapa? Tak payah tanya lagi, aku benci explain diri. even kadang-kadang aku slalu cerita psl diri aku, dan korang baca, tp sebenarnya tak, aku tak cerita kat korg, aku cerita pada tembok ni. blog ni. aku tak minta reply. it is the way myself to monolog, in a way that "not so monolog."

hmm.

i have a plan.
but i need preparation,
inside out.

first of all, aku kena berhenti masturbating. i mean like really stop. boleh lah buat exception macam dua bulan sekali kot. kalau aku mampu. aku pun laki normal. kadang-kadang horny jgk, rasa nk tgk blue jgk. maklumlah aku belum kahwin.

why?

sbb aku prasan melancap telah buat otak aku tak smooth dlm berfikir. macam jam. macam gear tak cukup minyak pelincir. ingatan pun kurang, damn u motherfucker satan. haih.

second. aku kena slalu ingt tuhan. solat. dgr benda-benda baik. baca Quran. immerse myself with the positive charge. baru hati tenang, then aku boleh berfikir dgn bebas. lancar. waras, rasioanal.

dan aku perlu jugak byk membaca. semenjak aku kerja, aku jarang sgt membaca. cibai. xda masa, balik kerja penat mcm kerang basi. dengan membaca, aku rasa self-esteem aku tinggi. even buku-buku yg aku baca org kata bosan.

then perlu bersenam, supaya aku energatic. x cepat pancit. n of course aku risau pasal berat badan aku. tp yg penting aku nk sehat. i want to look like Jalalludin Hassan, or Yusof Haslam, or.. Harrison Ford, even if im 60.

brapa ramai lelaki umur 20an, yg kalau berdiri sebelah Jalalludin Hassan, then suruh perempuan pick one, mana yg lebih attractive, perempuan akan tunjuk Jalalludin?
lost to an old guy?
hahaha, nightmarem dude, nightmare.

dan oh ya blog ni.
blog ni bakal jadi medan paling bosan dalam masa dua-tiga bulan ni. bukan maksud sebelum ni x bosan, bosan dah, tp akan jadi lebih bosan dari biasa.

i have a plan.
i have a dream.
just to make sure i'll working it out.

insya Allah.

ok.
nak mandi wajib dulu.

smlm aku melancap tgk blue.

bye,
Salam.

1 comment:

Unknown said...

bercerita untuk diri sendiri, tak perlu peduli. Semoga gagah dengan usaha! :)