( hari i n i )

harini aku buka blog ni
dan click kt logo pensil oren tu
tujuan nk maki hamun mcm biasa
tapi entah
rasa macam tak jadi

sakit hati lah sial
haih
kerja mmg mcmni ke
mentaliti salah tentang kerja dan gaji
duit2 yg kau dapat tiap bulan tu
bukan bayar kau buat kerja semata
tp package dengan rasa sakit hati,
fear, communication liability, kena maki, etc and etc
kau dibayar utk tu jgk,
bkn utk kerja hakiki semata
so bila kau consider suma internal dan external factor tntg kerja kau,
dan kau timpal dengan gaji,
kau mula rasa,
"cukup ke jumlah gaji aku ni?"
satu soalan yg aku takut aku akan jawab dgn "TIDAK!"

eh dahla mengarut
haih
aku rasa nak maki hamun sgt ni
tp aku tahan

esok aku ada meeting pencapaian akhir tahun
cuak siak aku kena present
penat mcm celakak analisa data
lebam retina rasa
kepala mcm ada batu
dahla aku lembab guna excel
haih
harap2 oklah
aku dah mindset dalam kepala nak kene tuam dlm tiap meeting
dalam meeting, senior salu pesan
kena pandai putar belit, kena pandai tipu bila org atas query mcm2
tu yg aku risau
aku mana pandai putar belit nipu suma haram jadah ni
(korg baca blog aku pun tau sgt la kan melancap pun aku bgtau)
hmm

lagi dua hari birthday Nabi aku
Manusia yang paling aku sayang
dari kali pertama aku tau nama dia
cinta dgn fitrah paling azali

bercampur baur perasaan
entahlah
apa lah nak jadi aku ni
kenapa dgn kita
kenapa eh
kenapa kita mcm ni?
hmm

ok xnak ckp lebih2 nnt sedih,
lepas tu nangis

Salam

sayang korang

4 comments:

Evagurl said...

good luck.

ikhlaskan diri, baru kau akan rasa betapa nikmatnya time dapat gaji tu. dulu aku pn mcm tu jugak mula2 keje, rasa mcm dipergunakan setiap masa. tak ikhlas pn dtg sini. tp lama2 aku cuba positifkan diri dan belajar untuk memahami kenapa aku diriwayatkan begini. seriusly lepas tu ko akan rasa seperti camar di langit biru. bebas.

Unknown said...

ikhlas tu mmg betu. tp nk kata nikmat tu xsama la, sbb gaji ko ngn aku bkn sama. hhaha. aku mintak sabah dulu, aku siap wosh dpt pedalaman, naik bot suma, tp x dpt. aku sygkan sabah. klu aku jd kau, aku org paling hepi, cherish all the moment. disconnect from the world. indah nya.

Evagurl said...

aku x mahu disconnect from world. sbb dari kecik aku dah biasa hidup dalam kelompok ramai org, family ramai, kwn yg ramai. jd bila keseorangan, aku bukan seperti aku. gaji kt sini lebih sket dr semenanjung pn tak ada makna buat aku, sbb brg2 sini mahal gile, tiket flight skali balik pun beriban. habis mcm tu jugak. apa guna kalau hati tak bahagia :(

Unknown said...

biasa2 kan la iduo sendiri. nnt mati kt kubur idop sorang jugak. ah kau ni. manja sgt. tough la sket. blasah kang.